Dit zijn enthousiaste verhalen en aanbevelingen van klanten die hier gefietst hebben !
Hieronder staan diverse enthousiaste verhalen van mannen en vrouwen die bij ons hebben gefietst op de racefiets of mountainbike.

Op deze pagina laten we jullie een indruk krijgen van de grote hoeveelheden aan mogelijkheden om hier in Zuid Spanje te mogen ervaren.

We zijn erg benieuwd naar jullie toekomstige ervaringen!

Als je op zoek bent naar een mooie fiets en mooie routes moet je zeker bij Bert zijn. Wij hebben 1 dag een fiets gehuurd en die dag was geweldig. Dankzij de schitterende route die Bert voor ons gemaakt had en dankzij zijn behulpzaamheid toen we met pech onderweg stonden. Ook het contact was super. Op vragen kregen we razendsnel antwoord. Kortom een absolute aanrader!

Anouk  van Huissteden

Gedurende een week heb ik een racefiets gehuurd via BikeKick. Het contact met Bert was heel prettig en de fiets was echt top!!!Bert kwam de fiets brengen en halen in mijn Hotel. Ik kan iedereen BikeKick aanradenvoor het huren van een goede fiets.

Dit is echt de moeite waard. Er gaat een kundige gids mee die rekening houdt met wat je aan kunt.

Ben je gevorderd, dan weten ze routes met serieuze hoogte meters. En kan je wat minder goed klimmen, dan wordt de route daar gewoon op aangepast.

Plezier staat voorop. Echt genieten van het mooie landschap, fietsen tussen de sinaasappel bomen, gezellige dorpjes en natuurlijk het fantastische weer. 28 graden in de zon en dat half november. Morgen weer een rit.

We zijn benieuwd wat onze gids nu in petto voor ons heeft.

Vera Telecom

Een paar heerlijke dagen gehad op de MTB.

Ik ben 10 dagen bij Hacienda Guaro Viejo geweest en heb een MTB gehuurd bij Bikekick.

Alles is perfect geregeld en deze bedrijven werken goed samen.

Samen met de gids heb ik de geweldige omgeving van Guaro en Monda verkent op de MTB. Wat een omgeving om daar te rijden zeg, steile stukken tot wel 24% gereden, maar daarin tegen ook een mooie doorwading van een rivier.

De gids wist exact de weg en wist voor mij de goede routes te vinden.

Ik raad Bikekick een ieder aan.

Mark

Bikekick

Maandag 20 maart vertrokken naar Zuid-Spanje om daar een week de omgeving te verkennen op de mtb. Bij aankomst stond bikekick.eu mij op te wachten op het vliegveld. Even een bakje koffie gedronken en kennis gemaakt om vervolgens al snel de fiets te pakken. Eerst even een vlak stuk en toen hup rechtsom de bergen in. Wat een stevige klim. Tik, tik, tik, naar boven. Boven aangekomen even bijkomen en uiteraard genieten van het uitzicht. Vervolgens de afdaling ingezet over de rockgardens wat eerst even wennen was op de grove stenen. Eenmaal gewend ging het super! Het was een korte rit van 30 km, maar lang genoeg voor de eerste dag.

Dag 2
De tweede dag was een rustdag, want ook dat hoort er natuurlijk bij wanneer je in Spanje zit. Even lekker niks, ontspannen op het terras, bijkomen van de vlucht en de eerste rit?

Dag 3
De derde dag was wederom een groot succes. Eerst even warm draaien op een stevige klim en eenmaal boven nog een mooie rit gemaakt waarbij het weer volop genieten van het uitzicht was om vervolgens de afdaling in te zetten. Dat betekent veel technisch stuurwerk en vooral proberen niet te vallen. Na een dikke 3,5 uur en 58 km op de klok voldaan weer terug bij het hotel aangekomen.

Dag 4
De vierde dag was een rustdag. De accommodatie zat voor mij op een goede locatie aangezien ik alleen was. Alles op loopafstand. Leuke gezellige kroegjes en eet tentjes. Hier vermaak ik mij wel.

Dag 5
De eerste kilometers voelden de benen wat zwaar. Eerst even de benen losgetrapt op wat vlakke stukken om daarna de bergen weer in te gaan voor een klimrit. 2,5 uur klimmen, klimmen, klimmen. Wat een prachtige uitzichten tijdens de klim. Boven aangekomen de daling ingezet met 60+ naar beneden plat er op.?
Beneden aankomen even een goed bord pasta er in en de laatste km terug. Ondanks dat ik wel wat gewend ben was het voor mij echt afzien met 70 km op de teller in deze omgeving. Al met al 4,5 uur in beweging.

Dag 6
Na het ontbijt de fiets gepakt. Inmiddels bekend in de omgeving een dag alleen er op uit. De Garmin op het stuur en trappen maar. Gewoon een pad inslaan en je ziet wel waar je uit komt. Zulke tochten brengt je vaak op de mooiste locaties. Ik heb dan ook volop genoten van deze prachtige omgeving en de vriendelijke mensen.

Dag 7
De zevende en tevens laatste dag alweer voor mij. Zoals afgesproken met BikeKick weer op tijd op gehaald en terug gebracht naar het vliegveld. Nog even tijd voor een bakje koffie en even napraten om vervolgens met een tevreden en voldaan gevoel het vliegtuig in te stappen.

Voor een ieder die graag eens in een andere omgeving wil fietsen en wel houdt van een uitdaging kan ik ‘Fietsen in zuid Spanje’ zeker aanraden!